Cù l'aumentu di e vendite è di a pruprietà di veiculi à nova energia, l'accidenti d'incendiu di veiculi à nova energia si verificanu ancu di tantu in tantu. A cuncepzione di u sistema di gestione termica hè un prublema di colli di buttiglia chì limita u sviluppu di veiculi à nova energia. A cuncepzione di un sistema di gestione termica stabile è efficiente hè di grande impurtanza per migliurà a sicurezza di i veiculi à nova energia.
A modellazione termica di e batterie Li-ion hè a basa di a gestione termica di e batterie Li-ion. Frà elle, a modellazione di e caratteristiche di trasferimentu di calore è a modellazione di e caratteristiche di generazione di calore sò dui aspetti impurtanti di a modellazione termica di e batterie Li-ion. In i studii esistenti nantu à a modellazione di e caratteristiche di trasferimentu di calore di e batterie, e batterie Li-ion sò cunsiderate cum'è avè una conducibilità termica anisotropica. Dunque, hè di grande impurtanza studià l'influenza di diverse pusizioni di trasferimentu di calore è superfici di trasferimentu di calore nantu à a dissipazione di u calore è a conducibilità termica di e batterie Li-ion per a cuncepimentu di sistemi di gestione termica efficienti è affidabili per e batterie Li-ion.
A cellula di batteria à u fosfatu di litiu-ferru di 50 A·h hè stata aduprata cum'è ughjettu di ricerca, è e so caratteristiche di cumpurtamentu di trasferimentu di calore sò state analizate in dettagliu, è hè stata pruposta una nova idea di cuncepimentu di gestione termica. A forma di a cellula hè mostrata in a Figura 1, è i parametri di dimensione specifichi sò mostrati in a Tavula 1. A struttura di a batteria Li-ion include generalmente elettrodu pusitivu, elettrodu negativu, elettrolitu, separatore, cavu di elettrodu pusitivu, cavu di elettrodu negativu, terminale cintrali, materiale isolante, valvula di sicurezza, coefficientu di temperatura pusitivu (PTC) (Riscaldatore di Refrigerante PTC/Riscaldatore d'aria PTC) termistore è carcassa di batteria. Un separatore hè inseritu trà i pezzi di u polu pusitivu è negativu, è u core di a batteria hè furmatu da avvolgimentu o u gruppu di poli hè furmatu da laminazione. Simplificà a struttura di a cellula multistratu in un materiale di cellula cù a stessa dimensione, è eseguisce un trattamentu equivalente nantu à i parametri termofisichi di a cellula, cum'è mostratu in a Figura 2. Si suppone chì u materiale di a cellula di a batteria sia una unità cuboide cù caratteristiche di conducibilità termica anisotropica, è a conducibilità termica (λz) perpendiculare à a direzzione di impilamentu hè impostata per esse più chjuca di a conducibilità termica (λx, λy) parallela à a direzzione di impilamentu.
(1) A capacità di dissipazione di u calore di u schema di gestione termica di a batteria à ioni di litiu serà influenzata da quattru parametri: a cunduttività termica perpendiculare à a superficia di dissipazione di u calore, a distanza di u percorsu trà u centru di a fonte di calore è a superficia di dissipazione di u calore, a dimensione di a superficia di dissipazione di u calore di u schema di gestione termica è a differenza di temperatura trà a superficia di dissipazione di u calore è l'ambiente circundante.
(2) Quandu si sceglie a superficia di dissipazione di u calore per u disignu di a gestione termica di e batterie à ioni di litiu, u schema di trasferimentu di calore laterale di l'ughjettu di ricerca sceltu hè megliu cà u schema di trasferimentu di calore di a superficia inferiore, ma per e batterie quadrate di diverse dimensioni, hè necessariu calculà a capacità di dissipazione di u calore di e diverse superfici di dissipazione di u calore per determinà a megliu locu di raffreddamentu.
(3) A formula hè aduprata per calculà è valutà a capacità di dissipazione di u calore, è a simulazione numerica hè aduprata per verificà chì i risultati sò cumpletamente coerenti, ciò chì indica chì u metudu di calculu hè efficace è pò esse adupratu cum'è riferimentu quandu si cuncepisce a gestione termica di e cellule quadrate.(BTMS)
Data di publicazione: 27 d'aprile di u 2023